sobota, 10 maja 2014

www.stolicabursztynu.gdansk.gda.pl: Holendrzy i Niemcy uczą się obróbki bursztynu w Gdańsku

W tym roku w warsztatach uczestniczą znani projektanci biżuterii z Holandii: Julia Walter, Linda Ezerman, Peter Hoogeboom i Peter Vermandere oraz z Niemiec- Jutta Kallfelz. Uczestnicy warsztatów w ciągu tygodniowego pobytu w Gdańsku nauczą się poławiać bursztyn, obrabiać go i szlifować w pracowni doświadczonego mistrza złotnictwa i bursztynnictwa – Zbigniewa Strzelczyka.W wolnych chwilach zwiedzą Muzeum Bursztynu oraz inne atrakcje turystyczne Gdańska.

Warsztaty są organizowane w Gdańsku od 2009 roku. Ich podstawowym założeniem jest zainspirowanie bursztynem projektantów biżuterii z całego świata, którzy nigdy nie wykorzystywali w swojej twórczości tej żywicy. W pierwszej edycji uczestniczyli projektanci z Niemiec, Holandii i Australii, dwa lata temu gościliśmy w Gdańsku projektantów biżuterii z Hiszpanii. W maju 2011 roku obróbki bursztynu uczyli się twórcy sztuki złotniczej z Włoch. W 2012 roku tajemnice Złota Północy z powodzeniem poznali projektanci z Belgii. Warto nadmienić, że Gisbert Stach, uczestnik pierwszej edycji warsztatów, zdobył główną nagrodę w konkursie Amberif Design Award 2011. Dotychczas międzynarodowe warsztaty bursztynnicze realizowane były w ramach projektu Gdańsk – Światową Stolicą Bursztynu ze środków Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku przy współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą Bursztynu. Przez dwa najbliższe lata dzięki działaniom konsorcjum „Bursztyn. Skarb Polski” warsztaty będą finansowane przez Ministerstwo Gospodarki ze środków Europejskiego Funduszy Rozwoju Regionalnego.

Warto przypomnieć, że w skład konsorcjum „Bursztyn. Skarb Polski” wchodzą: Międzynarodowe Targi Gdańskie, Krajowa Izba Bursztynu, Międzynarodowe Centrum Targowe z Warszawy oraz S&A Spółka Akcyjna z Gdyni. Ministerstwo Gospodarki przeznaczy prawie 7 milionów złotych na działania promocyjne w latach 2012-2015. Ponadto firmy biorące udział w targach zagranicznych organizowanych w Monachium i w Vicenzie, Tucson, Las Vegas oraz w Hong Kongu otrzymają dofinansowanie w wysokości 75 procent kosztów kwalifikowanych, takich jak zakup powierzchni wystawienniczej, przejazdy i hotele. W ramach kampanii uzgodnionej z Ministerstwem Gospodarki konsorcjum zorganizuje m.in. światowy kongres bursztynu, wizyty studyjne dziennikarzy, misje wyjazdowe polskich firm oraz przyjazdowe zagranicznych kupców, kampanię w prasie konsumenckiej i na billboardach w Niemczech, Włoszech, Stanach Zjednoczonych i Chinach oraz projekt Trendbook i pokazy mody i biżuterii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz